Obnova oldtimerjev ali starodobnih avtomobilov je opravilo, ki so mu navadno kos le redki in sicer je za te navdušence značilen predvsem neomajen optimizem. Hkrati pa gre tudi za ljudi, ki z obema nogama stojijo trdno na tleh. Restavracija oldtimerjev je torej zahtevno delo za zelo majhno skupino navdušencev in strokovnjakov v enem. Na srečo je ustvarjalcem oddaje “Starodobniki iz kanadske divjine” uspelo najti prav takšne mojstre. Slednjim zapuščena vozila predstavljajo predvsem bogat vir zaslužka, s katerim pa je, po drugi strani, povezano tudi veliko stresa. Spoznajte novo, vznemirljivo oddajo na programu Polsat Viasat Explore!
Podobno kot v vsem dobro znani oddaji “Starodobniki za gotovino”, je tudi pri “Starodobnikih iz kanadske divjine” osrednja tema oddaje obnova oldtimerjev. Zaposleni iz dveh podjetij iz zahodne Kanade – podjetja Wreckless Restorations, ki ga vodita Glen Braid in Bill Desrosiers, ter podjetja Midnight Oil, ki je v lasti Petra Nickersona, na slepo ali pa po navodilih bivših lastnikov obiskujejo lokalne avtomobilske odpade, zapuščena polja, pašnike in gozdove ter v njih odkrivajo zapuščena vozila. Kdaj pa kdaj se na teh zapuščenih posestvih skrivajo celo pravi pravcati zakladi iz tridesetih let 20. stoletja! In četudi so prekriti z debelo plastjo prahu, rje ali blata, imajo ti avtomobili, če se le znajdejo v pravih rokah, možnost, da si povrnejo svoj nekdanji sijaj. Seveda pa slednje zahteva veliko spretnosti, potrpljenja in denarja, včasih pa tudi kanček sreče.
Obnova oldtimerjev s seboj prinaša veliko težav
Kamere oddaje “Starodobniki iz kanadske divjine” spremljajo vsakodnevno življenje zaposlenih v podjetjih Wreckless Restorations in Midnight Oil. Dokumentirajo njihova prizadevanja in prikazujejo, kako pod njihovim vodstvom zapuščeni avtomobili dobivajo nova življenja. Najzanimivejši del dokumentarne serije so seveda težave, na katere ti navdušenci nad oldtimerji pri svojem delu naletijo. In teh zagotovo ni malo. Začne se že pri samem dostopu do izbrane razbitine. Ekipe se morajo na poti do zapuščenega vozila pogosto prebijati skozi gosto grmovje ali blato. Spet druga zapletena reč so stroški nakupa zapuščenega avtomobila ter pravilna ocena, koliko bo stala obnova starodobnih tovornjakov ali osebnih avtomobilov. Neredko se zgodi, da strokovnjaki iz oddaje “Starodobniki iz kanadske divjine” šele po nakupu odkrijejo številne, na prvi pogled skrite, dodatne tehnične napake.
Zelo težavne pa so včasih tudi stranke. Ko se te enkrat odločijo za nakup oldtimerja, začno glavni junaki oddaje z renovacijo želenega avtomobila, pri čemer so za obnovo pogosto potrebni težko dosegljivi rezervni deli ali materiali. In predstavljajte si frustracijo vrlih renovatorjev, ko si naročnik v zadnjem trenutku premisli, rezervni deli ali težko dostopni materiali za obnovo pa so že na poti. Vsaka naknadna sprememba s seboj prinaša dodatno, tako časovno kot finančno, obremenitev podjetja, ki se ukvarja s prenovo starodobnikov. Gladko pa ne gre vedno niti pri oblikovanju logotipov. Stranka, na primer, želi večji logotip na pokrovu avtomobila, naši strokovnjaki pa morajo naročnika prepričati, da včasih manj pomeni več. Pri starodobnikih z modificiranjem namreč ne gre pretiravati, kajti kaj hitro lahko s prevelikimi spremembami pride do pretirane izkrivljenosti prvotnega dizajna.
Posebna vozila in prave inspiracije
V premieri oddaje “Starodobniki iz kanadske divjine” eden od junakov izreče besede, ki so se mi še zlasti vtisnile v spomin. Jason, sodelavec pri Midnight Oil, izreče, da je kozarec lahko ali na pol prazen ali na pol poln, odvisno od opazovalca. On sam pa se preprosto veseli že tega, da voda v kozarcu sploh je, ker to pomeni, da obstaja nekaj, na čemer se da delati. In prav ta strast in zagon glavnih junakov sta najbolj fascinantna elementa dokumentarne serije “Starodobniki iz kanadske divjine”. Zato si oglejte oddajo, občudujte obnovljene oldtimerje, ki se pred vašimi očmi spreminjajo v prave dragulje in se pustite navdušiti!